Stel je als organisatie zowel je medewerker als je klant centraal? Wil je als organisatie echt dat mensen zich goed voelen in hun job? Geloof je erin dat gelukkige medewerkers geëngageerde medewerkers zijn die werk doen waar ze goed in zijn, graag doen en die zich verbonden voelen met mekaar en met de organisatie?
Voor organisaties van de toekomst
Als coach en HR partner begeleid ik organisaties die als missie hebben een bijdrage te leveren aan de kwaliteit van leven en werken van al hun stakeholders. Zo werken we niet alleen aan meer werkplezier maar ook aan een organisatie die betere prestaties neerzet en waar een goed teamwerk het streven is.
Ik begeleid graag de noodzakelijke mindshift om naar een meer wendbare, transparante en vlakke structuur en cultuur te evolueren. Het is een mindshift waarbij iedereen in de organisatie wendbaarder en transparanter wordt en er meer aan co-creatie wordt gedaan.
- Hoe komen tot een vlakkere structuur waar leiderschap meer en meer een gedeelde verantwoordelijkheid is?
- Wat is nog de rol van het lijnmanagement?
- Plaats je klant én medewerker centraal, maar blijken vroegere bedrijfswaarden en -processen dit in de weg te staan?
Als coach en HR partner begeleid ik teams en HR directies om juiste stappen te nemen in deze transitie. Er zijn hierin namelijk geen platgelopen paden. Het is een kwestie van jezelf, je team en je afdeling te gaan heruitvinden mét respect voor de eigenheid van de organisatie. Ik ondersteun in woelige tijden om net die kwaliteiten in teams te ontwikkelen en die structuren te initiëren die nodig zijn om een succesvolle onderneming van de toekomst te zijn.
Coachings scholing
- Jaaropleiding tot professioneel coach – Ontwikkelings Instituut, 2004
- MBTI gecertificeerd, 2005
- Deep Democracy- conflict bemiddeling level 1, 2 en 3, 2020-2021
- Sociocratie – practioner, 2021
- Opleiding tot teamcoach: verschillende opleidingsmodules bij verschillende organisaties, tussen 2010 en 2020